COME OVER WHEN YOU’RE SOBER

Is Your Blue the Same as Mine? 

Video projekce (12 minut) umělců Valentýny Janů a Kryštofa Hlůža. Tato projekce v kině No Art, je součástí instalace výstavy COME OVER WHEN YOU’RE SOBER. 

MEZINÁRODNÍ FESTIVAL KRÁTKÉHO FILMU BRNO 16

Uprostřed ničeho / The Middle of Nowhere


61. ročník festivalu, na němž se podílí i Galerie TIC, má fatální téma: „Uprostřed ničeho“. Má různé nuance, jako je vyloučení, samota, příroda, ale i vztahy centra a periferie, které se mimo jiné vážou ke kulturnímu dění včetně filmového. Situace „Uprostřed ničeho“ se ale týká i současné (post)pandemické krize, která nás nutí přehodnocovat zažité myšlení a hodnoty. Nacházíme se uprostřed ničeho.
V kinosále NoArtu na Radnické uvidíte soutěžní bloky i speciální projekce. Souběžně budou volně přístupné i výstavy v Galerii TIC.
www.brno16.cz

BISTRO U SLEPAČEJ NÔŽKY

Dávid Koronczi, Erik Pánči
TIC, Brno, 25.09. 2020 / 15:00 – 20:00 / a 11. 12. 2020 / 15:00 – 20:00 
No Art / Dvorek


„Dlho som tu nebol. Zvlnené pahorky Cerovej vrchoviny mi vždy pripomenú domov. Pripomenú mi, čo to domov vlastne je. Že to je ten les, v ktorom som prvýkrát našiel bedľu, že to je ten les, v ktorom sa mamka stretla so srnou tvárou v tvár, pred viac ako 40 rokmi a dodnes na tú minútu, čo na seba uprene hľadeli zo vzdialenosti niekoľkých centimetrov, nemôže zabudnúť. Že je to miesto, na ktorom som nagyapovi utekal pre pomoc, keď si nemohúcne ľahol do tieňa. Mal som deväť a on prvý infarkt. Že toto je to miesto, kam sme v lete utekali na prvé cigy, ktoré sme ukradli nagymame Valike. Toto je ten kraj, kde sme jedno májové popoludnie pochovali druhú nagymamu, poslednú z mojich starých rodičov, a v noci jej praskla voda. Toto je to miesto, kde si sa potom v noci toho dňa začala rodiť a ráno si bola s nami na vzduchu. Toto je to miesto, ktorého chudoba, mizéria i štastie ležia kdesi na juhu nešťastne nakreslených véúcéčiek.“ 

V díle pro brněnskou Galerii TIC chystá David Koronczi ve spolupráci s Erikem Pánčim performativní fúzi vaření, DJ setu a jemného scénického čtení textu povídky Bistro u slepačej nôžky, která vznikla během léta 2020. Jde o jakýsi time dragging zážitky, představami a fiktivními vzpomínkami na prožívání smutku a strach z přijetí. Hlavními indiciemi jsou baba Jaga, Lučenec, chlupaté mušky, hmoždíř, vietnamské vnitrozemí, otcovství, Bernolákovo a David Koronczi. Součástí večerního čtení povídky v prostoru No Art provázené živým hraním na modulárních syntezátorech multimediálniho umělce Erika Pánčiho bude večeře, kterou pro návštěvníky připravíme z místních surovin na dvorku galerie.

Sdílení jídla a společné stolování nebo vaření je něco, co se stalo luxusem a výjimečnou událostí. Častou součástí příprav bývá posedávání, ujídání, průběžné ochutnávání, klábosení a vyprávění různých zážitků a příběhů. Když vaříme s kamarády nebo rodinou, mnohem víc nás to baví, a pocit z toho, že někomu něco chutná, je slastný. Několik umělců spatřuje v této slasti nebývalé naplnění. David Koronczi je jedním z nich. Grafický designer, kurátor, pedagog, kulturní organizátor a umělec, který ve své praxi propojuje každodennost s uměleckými strategiemi. Zkoumá  geopolitické vztahy ve svém blízkém okolí, lidské i nelidské komunity, hledá odpovědi na vnitřní otázky proměnlivosti vlastní identity, přemýšlí o zdánlivě vzdálených planetárních vztazích, usiluje o udržitelnější a vyrovnanější život. Hledá zážitky a příběhy, které vedou ke kritickému myšlení a své autorské projekty tvoří často kolektivně a ve spolupráci s jinými umělkyněmi, hudebníky, teoretičkami, mysliteli. Mezilidská a mezidruhová spolupráce je zkrátka jeho doménou. 

David Koronczi působí jako člen redakčního kolektivu angažovaného kulturního měsíčníku Kapitál a jako asistent Ateliéru vvv na Katedře intermédií VŠVU v Bratislavě. S partnerkou Martinou a dcerou Zojou  se přednedávnem zabydlel v  rodinném domě v Bernolákovu.  Autor se však ve svých projektech často vztahuje k Lučenci - k místu, kde se narodil a vyrůstal a které formovalo a nadále formuje jeho existenci. Lučenec se nachází na jižním Slovensku a David Koronczi se sem rád a často vrací. Část povídky plánované pro performativní akci v Galerii TIC se právě proto odehrává v Lučenci, neboť to „je miesto, les, kraj, domov, kde vás musím niekedy zobrať.“

LOVE, DEATH & BLUE / MILAN GUŠTAR_50/60 zvuková performance /

23 07 2020 od 18:00 do 20:00


Zvuková performance a performativní přednáška umělce Milana Guštara zastoupeného zvukovou instalací na výstavě Love, Death & Blue.

DIVADLO D’EPOG_QUEEN KONG (FILM)

QUEEN KONG (FILM)
REŽIE: SIMON VILLARET
PREMIÉRA 5.3.2020 /// 20:30 /// PROMÍTACÍ SÁL GALERIE TIC

Premiérové uvedení audiovizuálního díla francouzského grafického designéra, hudebního producenta a jednoho ze členů studia Selam X Simona Villareta působícího v Berlíně, které vzniklo na půdorysu jednorázové performance na téma extrému a smyslu jeho zakoušení QUEEN KONG uvedené v srpnu 2019 na střeše domu GAUTE v Brně.
Po projekci vystoupí ukrajinský umělec Timur Dzhafarov alias John Object, svérázná osobnost evropské experimentální hudební scény. John Object vydal s globální pozorností dvě EP Pre-Heat a Heat na Bio Future Laboratory a jeho live produkci v nedávné době hostil festival Unsound či Схема.
SIMON VILLARET
http://simon-villaret.com/
https://soundcloud.com/simon-villaret
JOHN OBJECT
https://soundcloud.com/johnobject
PERFORMANCE QUEEN KONG PŘIPRAVILI:
Lucia Repašská, Vojtěch Novák, Janet Prokešová, Matyáš Dlab
ÚČINKOVALI: Janet Prokešová, Timur Dzhafarov
PREMIÉRA: 28. 8. 2019
INFO
https://bit.ly/32omhND
FOTO
https://bit.ly/2Vf5cVd
https://bit.ly/2SFDtLu
https://bit.ly/2V0IShP
VSTUPNÉ NA MÍSTĚ: Dospělý 120,- CZK / Student 60,- CZK

BAT CAVE CINEMA

Ateliér VIDEO FaVU

každou středu od 17.00 h

Podvečery v kině připravené Ateliérem video z brněnské FaVU. V rámci programu budou uvedeny speciální projekce filmů, videí a projekčních pásem za přítomnosti hostů. Konkrétní program bude zveřejněn vždy několik dní předem. Projekce jsou přístupné pro veřejnost, rezervace je možná na adrese hovezakova.galerietic@gmail.com.

UMĚNÍ ANTROPOCÉNU

27 02 2020 od 18 00 do 20 00
Hosté a diskuze: Marika Kupková a Marika Volfová


Třídílná série pro Artyčok.TV v dramaturgii Davida Přílučíka a Anny Remešové nazvaná Umění antropocénu sleduje současné diskuze, které se věnují proměňujícím se podmínkám umělecké produkce v době klimatického rozrušení. Celou sérií prorůstá společný narativ, který by bylo možné charakterizovat ve třech otázkách: Jak vypadá spolupráce vědy a umění? Jak se proměňuje náš přístup k umění a umělecké scéně s horizontem blížící se klimatické katastrofy? A co a jak můžeme dělat?

DENÍK BABIČKY NĚMCOVÉ

18 – 12 – 2018 — 18.00 h

projekce filmu Jana Gogoly ml. s komentářem autora

No Art

1999, 28 min.

Film natočený podle deníku babičky Němcové ze Zbraslavi v Praze, která si v průběhu 25 let na konci minulého století každý den zapisovala předpověď počasí či jeho podobu a osobní, rodinné, místní i společenské události. Babička Němcová zemřela pár měsíců před natáčením filmu, ve kterém z jejího deníku čtou lidé, kteří se v jednotlivých zápisech objevují. Vznikl tak filmový deník o tom, že život každého z nás může být jedinečným „podnebím“.