Radim Scholaster a Pavel Šuráň jsou kurátory olomoucké výstavní síně současného funerálního umění HROB (*2015). Ve svém galerijním projektu pracují s výrazovým prostředkem rituálu. Ten využívají k nastavení příjemného klimatu či přirozeného prostředí pro konzumaci duchovního uměleckého díla velebeného a nazíraného s principem vstřícnosti, tak, aby se zapálený autor při prezentování své instalace cítil spokojený.

Prostějovský rodák David Bartoš (* 1993) a frontman kapely Chilly Weather na výtvarnou scénu vstoupil před několika lety coby student výtvarné tvorby na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde se výrazně zformoval jeho výtvarný projev směřující k intermedialitě a konceptuálním přístupům. Olomouckou zkušenost a vliv pedagoga a umělce Vladimíra Havlíka později obohatil o souběžnou perspektivu ateliéru environmentu Barbory Klímové a Matěje Smetany na brněnské FaVU.

*Nametest je horoskopem dneška.* (Josef Mrva)

Mája, Mary, esomary, krvavamera, (c) merry, Mary Meixner – osobnost Marie Meixnerové (* 1986) a její umělecké projevy charakterizují především promyšlené proměny identit, odvaha jít na dřeň i udivující pracovní produktivita. Jako mediální teoretička se věnuje soustavné reflexi netartové estetiky, postinternetu a sociálních sítí v rámci rozsáhlé publikační a editorské činnosti (25fps, Flash Art, Fotograf, Cinepur, A2 ad.). Své aktivity na tomto poli završila realizací průkopnické antologie #mm net art – internetové umění ve virtuálním a fyzickém prostoru prezentace. Zásadním způsobem ji ovlivnilo působení v pozici kmenové dramaturgyně Přehlídky filmové animace a současného umění PAF v Olomouci, která se jí doslova dostala pod kůži, když si na paži nechala jako performativní umělecký projekt vytetovat logo PAF.

Prvotní výtvarné impulzy získával Radim Měsíc (* 1988) v rámci graffiti scény v rodném Prostějově, kde ho jako teenagera na street artu zaujala především tvorba originálních DIY nálepek. Při realizaci tzv. stickerek si tak poprvé vyzkoušel spreje, akryl, grafické programy či tisky na jehličkové tiskárně. V současnosti je Měsíc známý především jako grafický designér spjatý s posterovou kulturou v Olomouci. Během studia filmové teorie a historie na Univerzitě Palackého se vyprofiloval tvorbou afišů pro filmový klub Pastiche Filmz, kde v letech 2010–2015 týden co týden připravoval unikátní plakáty pro pravidelné projekce. Jeho styl se stal velmi rychle nepřehlédnutelným a postupně své portfolio rozšiřoval o design festivalů (L I T R, AFO, Majáles ad.) či hudebních nosičů, sazbu a grafickou úpravu odborných publikací. Jeho styl charakterizuje suverénní technické zpracování a hravé vizuální detaily, provázané s originálně komponovanou typografií. Ač používá ustálenou sadu motivů (především lebky, pistole, pěsti a srdce), tak se pod častými nánosy křiklavých barev, vrstvami obrazových ploch a výraznou stylizací inspirovanou současnou popkulturou skrývá pokaždé bytostně autorský výsledek. Mimo zakázkovou tvorbu se pak po řadu let intenzivně věnuje lomografii, jež mu umožňuje především spontánní přístup k fotografickému médiu.